Praktijkregels

  • Bij binnenkomst verzoeken wij u zich te melden aan de balie. 
  • Voor de eerste afspraak dient u uw oude tandarts dossier opgevraagd en opgestuurd te hebben naar info@dentville.nl
  • Uw persoonlijke gegevens: U dient te allen tijde een geldige legitimatiebewijs en een verzekeringspas bij de hand te hebben. 
  • Uw gegevens up-to-date: U bent zelf verantwoordelijk om uw gegevens bij eventuele wijzigingen aan ons door te geven (bijvoorbeeld uw medische gegevens of uw contactgegevens, verhuizing, nieuwe verzekering en of bewindvoerder gegevens). Dentville Tandartspraktijk is niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het niet of niet tijdig doorgeven van wijzigingen. 

Wettelijk zijn wij genoodzaakt om jaarlijks een schriftelijk medische anamnese af te nemen. 

  • Afspraken: Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak en zonder (open) spreekuren. Dit betekent dat het zinloos is om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden. Afspraken kunnen uitsluitend telefonisch of aan de balie worden gemaakt/geannuleerd. Bij maximaal 5 minuten te laat verschijnen op een afspraak loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning worden voltooid of zelf moet worden geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek (wordt geschouwd als niet nakomen van uw afspraak en kan in rekening worden gebracht). Bij geval van 5 minuten te laat verzoeken wij u dit te melden.
  •  Het niet nakomen van een afspraak: Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u dit uiterlijk 24 uur van te voren telefonisch te melden. Het niet tijdig afzeggen of missen van een afspraak is vervelend voor zowel de zorgverlener als de patiënt. Het is belangrijk om afspraken tijdig af te zeggen, aangezien bij niet nagekomen afspraken een boete van een deel of 100% van de behandeling in rekening kan worden gebracht volgens de richtlijnen van de Nederlandse Zorg Autoriteit.  

LET OP: Geen SMS ontvangen is GEEN geldig reden. SMS IS EXTRA SERVICE  

  • Betaling: Wij sturen onze declaraties door naar onze factoring bedrijf (Anders Medical Factoring). Zij sturen de declaraties door naar uw verzekering, als u aanvullende tandarts verzekering heeft kunt u een eigen bijdrage ontvangen, bij geen tandarts verzekering dient u na de behandeling contant of per pin te betalen aan de balie. 

Voor meer informatie over de betalingsvoorwaarden van het factoringsbedrijf verwijzen wij u naar AMF (Anders Medical Factoring) website.  
Vanaf 1 januari 2024 mogen wij geen vragen meer beantwoorden over uw facturen. Hiervoor verwijzen wij u naar onze factureringsbedrijf Anders Medical Factoring: 087- 760 62 62.  

  • Klachten: Wanneer u ontevreden bent over de behandeling of de manier waarop u bejegend bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan ons personeel kenbaar te maken. Wij vragen u een e-mail te sturen, die wij door verwijzen naar onze management waarbij de klachten nauwkeurig behandeld worden. De klachten worden binnen een termijn van 2-3 weken behandeld.

Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.  

  • Verzekering: Helaas kunnen wij geen vragen beantwoorden over uw tandartsverzekering. Voor specifieke informatie kunt u contact opnemen met uw eigen zorgverzekeraar. Tegenwoordig kunt u dit ook eenvoudig volgen via uw zorgverzekeringsapp.
    Vanaf 1 januari 2024 mogen wij in onze praktijk geen vragen meer beantwoorden over uw verzekering i.v.m. privacy beleid!  
  • Kostenbegroting: De kosten van de behandeling boven de 250 euro zijn wij verplicht om een begroting mee te geven aan patiënt volgens de richtlijnen van KNMT en NZA. U dient een handtekening te zetten voor het ZIEN van de kostenbegroting. Dit houdt in dat dit GEEN akkoord is voor de behandeling. 

LET OP! Aan de hand van de kostenbegroting kunt u de vergoedingen achterhalen bij uw zorgverzekering. Wij hebben geen inzicht op uw eigen risico! 

  • Spoed: Voor pijnklachten en of spoedgevallen kunt u buiten kantoor uren terecht bij Dental 365 op telefoonnummer 085 013 17 56. 
  • Privacyregeling: Zoals gebruikelijk hebben wij voor onze patiëntenadministratie een privacyreglement, dat houdt in dat u inzage heeft in uw eigen gegevens en dat wij derden alleen met uw toestemming uw gegevens mogen verstrekken. Ook bij get opstellen van uw patiëntendossier houden wij uiteraard aan de richtlijn die door KNMT is opgesteld.  

Mocht u na het lezen van de huisregels nog vragen hebben? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn u graag van dienst! 

Contactformulier voor
vragen en informatievoorziening

Wij zijn laagdrempelig en proberen altijd uw wensen voorop te stellen. Wij bieden de juiste zorg op maat. Wij denken graag met u mee in alle opzichten.
Heeft u een vraag? Bel ons gerust op 075-6151267

Spoedgevallen

Bij spoedeisende hulp buiten openingstijden van Dentville Tandartspraktijk , kunt u contact opnemen met de mondzorg poli van het Slotervaart ziekenhuis op telefoonnummer:
020 72 34 848 of Dental 365.

Om afspraken te wijzigen of te annuleren dient u minimaal 24 uren van te voren te bellen met: 075-6151267

Onze klanten over ons

Benieuwd naar wat we voor u
kunnen betekenen?

Na het invullen van onze formulier zullen wij spoedig contact met u opnemen.

Neem gerust contact op voor meer informatie